Cherie.dk

Velkommen til min lille aktive gæste og anmeldelsesbog
Dato og tid er 8. jun 2026, 17:47

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Dette emne er låst, du kan ikke redigere indlæg eller skrive yderligere indlæg.  [ 1 indlæg ] 
Forfatter besked
 Titel: Cherie - Jamen du godeste. VL. 06.11.2000 af X-plane
Site Admin
Brugeravatar

Er netop crashlandet efter en tur til Hvidovre.
Hvis nu det havde været en flyveopvisning og jeg var flyveren og Cherie var piloten, så kan man roligt sige, at hun holdt flyveren - ikke nær ved - men PÅ stall-punktet i noget der ligner 45 minutter ud af 30 mulige, og så er start og landing IKKE medregnet.<p>Unik præstation i en ukendt flytype.
Flyvningen startede med grundig præparering af Startbanen fra ende til anden og omvendt og fra midterstriben og udefter og tilbage igen.
Efter en forsigtig take off blev kursen lagt et smut over Sverige hvor der lissom blev taget meget blidt tilløb til en overlydsflyvning til Grækenland med en afstikker over Frankrig, hvor både flyver og pilot så at sige fik det glatte lag. Det græske luftrum blev penetreret og udforsket med en intensitet der fordrede, at flyverens "udstødning" måtte udvides til en større diameter i takt med at turbinerne steg i omdrejninger. Undervejs gik det hverken værre eller bedre end at piloten så at sige måtte plante halen på - og navnlig omkring - styrepinden mens udstødningen fik det sidste nøk.
Så blev kursen brat lagt nordvestover til Italien, hvor piloten demonstrerede en næsten overnaturlig evne til lige nøjagtig IKKE at få flyveren til at stalle i en hidsig og langvarig jagt mellem bjergtinder og højtliggende dale.
Hvilken balanceevne....! <p>Og efter lang tid.....pludselig.....warp speed til Island hvor den stakkels flyver røg i et lufthul, styrtede rystende mod jorden og udgød turbinens smøremiddel over pilotens hænder og arme som en løbsk geyser.
Nødlandingen kan bedst sammenlignes med en eksplosion fulgt af et dårligt kontrolleret styrt. Lidt lissom en rumfærge med gloende snude og et par løsrevne kakler her og der. Og lissom rumfærgen røg den hårdtprøvede flyver en tur i vasketunnellen og vil efter en afkøling på et halvt års tid være klar til en ny mission.
Piloten rystede lidt på de viltre lokker, iførte sig den afrevne flyverdragt og gjorde sig klar til endnu en flyvning.
Og nu hvor vi er tilbage på jorden, så tillad mig et par bemærkninger.
Meget sludder og en hel del vrøvl har min hårdtprøvede 17 tommer skærm formidlet til mine trætte øjne under gennemgangen af nærværende website, men jeg må sgu' bide i græsset og indrømme, at lovprisningerne af Cherie holder 300%. Hun er en meget meget dygtig ung dame med en indlevelse og en situationsfornemmelse, der kom bag på mig - også i bogstaveligste forstand.
Og sludre og vrøvle kan jeg jo - som I ser - også selv.
Tak Cherie fordi du gad yde mig en sublim service, der pludselig gik langt ud over det aftalte fordi jeg absolut skulle føjte rundt oppe i stratosfæren uden ur på. Der er en buket til samlingen på vej.

-----------------------------------------------
Orginal anmeldelse og Div svar kan læses på Venuslogens Anmeldelsboard for piger i hovedestadsområdet!
-------------------------------------------------

Vis indlæg fra foregående:  Sortér efter  
Skriv nyt emne Dette emne er låst, du kan ikke redigere indlæg eller skrive yderligere indlæg.  [ 1 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Du kan ikke skrive nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare emner i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke vedhæfte filer i dette forum

Søg efter:
Hop til: